Rabu, 19 November 2014

VIVIX DAN ALFAFA MENYERU SUAMIKU PULANG KEMBALI!!!!

Tajuk pun dah gempak kan belum tau cerita lagi ni...heheh memang mengejutkan tapi ini adalah cerita yg bukan dibuat buat  ye, ini ada pengalaman saya sendiri hari ni.

Seorang wanita yg sudah berumur 50 an  pernah datang kerumah saya pada 2 bulan yg lepas utk mengurut badan. Macam biasalah saya menyelesaikan tanggungjawab saya seperti biasa. Sambil mengurut secara tak langsung dia menceritakan tentang masalah yg dialaminya sekian lama iaitu keputihan yg teramat teruk. Kesan daripada masalah ini ia turut mengakibatkan rumahtangganya  dingin dan secara tak langsung dia hilang keyakinan pada diri sendiri.

Saya tersentap sekejap apabila dia memegang menggenggam kuat dan berkata " Puan, minta tolong sgt2 bagaimanakah cara yg boleh dilakukan utk masalah ini, saya dan suami dah tak sehaluan lagi, sambik teresak2 menangis dia taknak saya lagi dan dia dah ada orang lain". 

Sebagai seorang pengamal perubatan alternatif suatu ketika dulu sampai kesaat ini, sudah menjadi satu etika saya  utk membantu mereka yg memerlukan serta semua masalah pesakit memang sudah menjadi hak peribadi setiap pesakit dan wajib dirahsiakan daripada sesiapapun termasuk suami saya sendiri.

Saya tergamam adakah seorang lelaki sanggup meninggalkan isteri hanya kerana masalah yg dialami oleh isteri tersebut. Mungkin anda  ada pelbagai andaian sendiri kan??? ialah tu hak masing masing yg tak dapat kita paksa utk menerima kenyataan ini....

Oklah kembali kepada masalah wanita tersebut, seorang yg kuat semangat serta sabar dalam segala ujian. Apa yg org cakapkan dia tak percaya malah dia pekakkan telinga tentang suaminya.

Siapa tak sayang suami kan??? Apapun kita sanggup lakukan utk suami yg tersayang...katanya lagi " apapun sanggup kakak lakukan yg penting suamiku balik semula denganku".

Bler sekejap....

Kalau takde pengalaman langsung pasal ilmu perubatan ni memang dah panik kut saya. Syukur Alhamdulilah....setelah mendalami ilmu perubatan ni kita dapat bantu pada golongan yg memerlukan.

Akhirnya saya perkenalkan kepadanya Alfafa dan Vivix Shaklee memandangkan pada masa itu dia dah betul betul nekad utk selesaikan masalah dalamannya. Lagipun saya tak paksa dia beli pun just bagi info yg terbaik  utk masalahnya tu pada masa itu.

Lama dia menyepi...hampir 90% saya fikir dia tak makan kut supplement tu............

Semalam hampir mata terlelap dah ada sms masuk dr talian yg berbeza dr dulu memaklumkan dia nak dtg tapi takde plak dia bgtau namanya....sy pun bg respon kat dia dtg je la ngam saya tanpa bertanya siapakah dia.

Ptg ni sy tengok sepasang suami isteri dtg, ,mula mula tak caya jgak balik2 mata sy tengok telatah dia dan suami dr turun kereta sampai masuk keruang tamu rumah saya.

Dan sy hairan siapakah gerangan lelaki bersama wanita yg pernah suatu ketika dulu mengenggam tangan saya. Lantas saya tanya kenapa kak? Nak urut ke??? Lantas dia tersenyum dan dtg hampir dengan saya memeluk saya sambil mengucapkan terima kasih hanya Allah saja yg membalasnya...sy tergamam dan hairan dan minda saya beru terklik yg lelaki yg berada didepan mata saya ni adalah suaminya.

Tersipu malu suaminya melihat saya lalu beredar keluar seolah olah memberikan peluang kepada saya utk bercerita panjang bersama isterinya ni. 

Tanpa segan silu wanita ini menceritakan kepada sy apa yg dah berlaku hehhe...tergelak besar saya...katanya " hi makan Alfafa dan Vivix  tu betul2 macam malam pertama la Nieza".....memang power la utk kita perempuan ni wajib makan....sekarang ni takde dah dia keluar macam dulu asyik terperap je kat rumah...kulit pun sedap je, badan tak cepat penat, masalah kolesterol pun  dah menurun.

Alhamdulilah sangat dia mampu menyelesaikan masalahnya dengan hanya menjaga kesihatan dari dalam sahaja. Tak perlulah nak berbelanja beribu- ribu dengan bomoh segala pasalnya kebanyakkan masalah rumahtangga biasanya lahir dari masalah dalaman kesihatan kita.Sebagai wanita kita mesti ambil langkah awal utk menjaga kesihatan diri supaya tak timbul sebarang masalah lain.

Habis kami bersembang....terus dia order lagi utk set kedua...alhamdulilah...niat saya ikhlas nak bantu tapi yg memainkan peranan adalah dia sendiri. Pengalaman hari ni betul2 membuatkan saya rasa bersyukur sangat kerana dapat membantu mereka dalam 2 masalah serentak iaitu masalah kesihatannya dan masalah rumahtangganya.

Mungkin pengalaman ini tak besar pada anda, tapi saya sendiri dapat merasakan hati wanita tersebut seperti mati hidup kembali....sebab suami adalah segala galanya dan kasih seorang isteri kepada suami adalah kasih suci yg tak ternilai harganya....

Saya hanya berkongsi akan apa yg saya alami sendiri di depan mata saya....dan sy doakan kalian akan terus kecapi kebahagiaan sehingga ke akhir hayat. Bukan senang nak kekalkan kebahagiaan di dalam rumahtangga, ia banyak memerlukan kesabaran dan pengorbanan....akhir kata...semoga kita semua dapat menjadikan ia satu pengalaman di dalam mencari misi membantu mereka yg memerlukan...Kepauasan Anda Adalah Keutamaan Kami....

Selasa, 18 November 2014

NAK JOIN SHAKLEE, KENAPA SHAKLEE???




Kenapa Shaklee?
Shaklee tidak menjalankan perniagaan melalui pembukaan stokis, tetapi melalui pengedar-pengedar Shaklee yang sah dan cawangan-cawangan Shaklee sahaja.. Pemberian bonus Shaklee pula adalah berdasarkan belian/ jualan ahli dan juga bonus dedikasi serta bonus leadership semata( Sekiranya telah menjadi Leader). Bukan melalui pendaftaran downline. Shaklee Malaysia telah berusaha menjadikan sistem MLM Shaklee di Malaysia sebagai suatu sistem yang "patuh Syariah".

Bonus pengedar diperolehi daripada sumber yang jelas iaitu berasaskan jualan produk atau pembelian produk daripada ID anda sendiri. Lebih banyak jualan, maka lebih banyak bonus yang anda perolehi berdasarkan UV(Unit Volume) dan PV(Purchase Volume) anda. Anda tidak memerlukan  ada 'downline' dahulu untuk mendapatkan bonus. Sekiranya anda telah memenuhi syarat jumlah UV yang diperlukan, anda akan terus mendapat bonus pada tengah bulan hadapan atas pembelian Shaklee menggunakan ID anda walaupun anda membeli untuk kegunaan sendiri atau untuk anda jual. Ini bermaksud, walaupun anda mendaftar untuk makan sahaja dan mendapat harga ahli, jika melebihi nilai UV tertentu bagi jumlah pembelian anda, anda telah layak untuk mendapat bonus juga.

Shaklee MLM bukan berdasarkan sistem piramid!! Ini bermaksud sekiranya anda dapat membuat jualan lebih banyak daripada upline, anda juga mampu mendapat bonus yang lebih banyak daripada upline anda sendiri. Mereka yang berusaha bersungguh-sungguh pasti akan mendapat bonus yang setimpal juga.

Sistem yang adil, bukan?



Kelebihan menjadi ahli:



Jika anda mendaftar sebagai ahli...


  • Anda boleh membeli produk shaklee dengan penjimatan hingga 25% daripada harga runcit yang ditawarkan.
  • Setelah mendaftar sebagai ahli, secara automatik anda juga layak menjadi pengedar shaklee yang sah di seluruh Malaysia bahkan di luar negara dengan syarat-syarat yang mudah(tak perlu bayar apa-apa). Untuk memantapkan skill anda sebagai pengedar kami, anda akan dimasukkan ke group2 tertutup yang khas untuk susur galur Kumpulan Jutawan Shaklee dan mendapat coaching secara langsung atau tidak langsung daripada Leaders dalam kumpulan kami.
  • Anda boleh menggunakan produk sambil menikmati pulangan rebat setiap bulan dengan jumlah UV dan belian yang tertentu.
  • Anda dapat membantu ahli keluarga dan saudara mara yang ingin membeli produk dengan harga ahli sahaja yang jauh lebih menjimatkan. Lagi banyak anda membeli atau kongsi beli, lagi banyak UV yang anda dapat, dan lagi cerah peluang anda mendapatkan rebat/bonus hasil belian anda.
  • Anda akan berpeluang menyertai kursus atau taklimat motivasi, mendengar perkongsian dan testimoni pengguna lain, menambah ilmu tentang produk Shaklee dan nutrisi melalui ceramah nutrisi yang dianjurkan oleh group Jutawan Shaklee.
  • Anda boleh menjana pendapatan sampingan dari dua angka ke enam angka melalui pelan pemasaran Shaklee yang sangat adil dan menguntungkan. Hanya akan didedahkan setelah anda mendaftar sebagai ahli Shaklee.
  • Anda juga mampu untuk mendapatkan 3 ganjaran bonus daripada Shaklee iaitu 3C( Cash Bonus, Car Bonus dan Convention) dan pelbagai lagi insentif hebat menanti atas kesetiaan anda bersama Shaklee.
  • Jika anda berminat untuk menjadi ahli dan mengedar produk Shaklee sebagai wakil pengedar yang sah, ramai yang akan membantu dan akan menyokong anda sepanjang perjalanan anda dalam Shaklee nanti. Anda pasti boleh!!


Anda Berminat menjadi ahli Shaklee? Tetapi belum tahu cara untuk mendaftar sebagai ahli
Sila isikan maklumat dalam form pada link di bawah untuk pendaftaran dan sms/whatsapp saya ke no 673-8969424 selepas borang dihantar.

Borang Maklumat Keahlian Shaklee

Perhatian:Untuk mendaftar sebagai ahli (untuk menjadi pengedar atau ahli makan sahaja), sila lakukan tiga langkah berikut:
1- Isikan segala maklumat yang diperlukan untuk pendaftaran dalam borang di bawah
2- Sms/whatsapp kepada saya, Pn Nieza ke 673-8969424. InsyaaAllah, saya akan membalas sms/whatsapp anda secepat mungkin
3- Sila buat pembayaran yuran keahlian sebanyak RM65 dan RM10 tambahan (untuk kos pengeposan member kit Shaklee) ke nombor akaun yang akan saya berikan melalui sms dan whatsapp dan hantarkan notifikasi emel ke nurniezaha@gmail.com
sebagai bukti pembayaran.
Anda boleh terus membuat pembelian dengan harga ahli sewaktu didaftarkan( Sila maklumkan melalui sms/whatsapp) atau selepas mendaftar sebagai ahli.
Kami adalah kumpulan Shaklee dari Chasers Network yg mempunyai master master yg berpengalaman. Terima Kasih kerana memilih untuk menjadi sebahagian dari kami.


Status keahlian *



Jenis Pendaftaran *


No IC (Baru) *

No.IC (Lama)-jika ada

Nama FB( Jika ada )

Nama Penuh *

Tarikh Lahir *

No Tel (HP) *

No.Tel (Pejabat)

Emel

Bangsa *


Alamat Tetap *

Alamat Surat Menyurat *

Nama suami/isteri (Jika ada)

No IC suami/isteri

No. Tel Suami/Isteri

Pilihan Bayaran Bonus *


Nama Bank (Untuk urusan pembayaran bonus)

No. Akaun Bank ( untuk pembayaran bonus)

Isnin, 17 November 2014

Berat Badan Cepat Naik Jika stress!!!





Bagi Anda yang sedang berdiet dengan tujuan menurunkan berat badan, tentu hal ini boleh menjadi tantangan tersendiri kerana stress  boleh menjadi musuh utama dalam program diet Anda. Mengapa demikian?

Stress adalah respon tubuh secara fisik, emosional maupun perilaku untuk sesuatu yang mengganggu keseimbangan Anda atau meresahkan Anda dengan berbagai cara. Stress dapat menimbulkan kesan  buruk pada diet dan berat badan Anda.
Secara amnya, stress merupakan salah satu faktor risiko terjadinya penyakit jantung, tekanan darah tinggi, dan stroke. Ketika Anda sedang mengalami stres, maka sebuah hormon stres, iaitu kortisol, akan dilepaskan dan mempengaruhi pelepasan berbagai macam hormon lainnya.
Secara umum, Stress dapat mempengaruhi berat badan Anda melalui:

Gangguan Metabolisme

Tingginya kadar kortisol juga dapat membuat metabolisme tubuh melambat, sehingga pembakaran kalori dalam tubuh berkurang. Tentu saja hal ini akan mempengaruhi hasil diet dan membuat berat badan Anda semakin sulit turun, bahkan akan cenderung naik.

Emotional Eating

Stress  boleh membuatkan  terjadinya emotional eating. Suatu bentuk luapan ekspresi yang disalurkan dengan cara makan berlebihan agar perasaan menjadi lebih tenang. Jika yang dikonsumsi adalah makanan tak sehat (berlemak, manis, terlalu asin), maka kebiasaan ini dapat mengakibatkan berat badan bertambah.

Meningkatkan Timbunan Lemak

Berdasarkan satu kajian, stress berkaitan dengan pengumpulan lemak di dalam tubuh. Hormon kortisol diduga sebagai penyebabnya. Hormon tersebut dapat membangkitkan rasa lapar dan membuat orang yang stres makan berlebihan. Hasilnya, lemak di tubuh pun bertambah.
Selain meningkatkan berat badan, penumpukan lemak tersebut juga berpotensi memicu penyakit jantung dan stroke. Studi lain juga mendukung penemuan tersebut dan menyebutkan lemak yang terlalu banyak dapat merusak sistem metabolisme.

Gula darah

Stres berkepanjangan juga mempengaruhi level gula darah Anda, terutama jika Anda ketagihan makanan yang manis-manis. Jika berlangsung dalam waktu yang lama maka dapat mengakibatkan tubuh menjadi resisten terhadap insulin, hormon yang mengendalikan gula darah dalam tubuh, sehingga dapat menyebabkan penyakit diabetes.

Redakan Stres & Dapatkan Berat Badan Ideal

Nah, setelah mengetahui betapa besar pengaruh stress pada diet Anda, juga pada kesihatan Anda, maka mulailah redakan stress Anda. Banyak cara untuk meredakan stres.
Olahraga teratur, nutrisi yang tepat, dan tidur yang cukup merupakan komponen yang tidak terpisahkan dari penurunan stress dan berat badan. Mulailah berolahraga teratur setiap hari, kemudian pilihlah makanan sihat tiap kali Anda stres.
Jika Anda ingin makan gula gula atau ais krim, cubalah ganti pilihan Anda pada yogurt rendah lemak dengan taburan buah segar misalnya. Dan yang paling penting tidur yang cukup dan berkualiti.
Ini adalah cara efektif untuk meredakan stres sekaligus membantu Anda untuk menurunkan berat badan. 

Dengan Shaklee anda boleh mengamalkan set 2 in 1 utk masalah tersebut bg menyelesaikan masalah yg dialami oleh badan anda.

  Keistimewaan B complex Shaklee:
  • Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.
  • Mengelakkan penyakit beri beri.
  • Merangsang pertumbuhan kanak kanak.
  • Diperlukan utk kesihatan mata, kulit,kuku dan rambut.
  • Penting utk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.
  • Mencegah stress.
  • Menguatkan antibodi tubuh.
  • Amat penting untuk aktiditi sel genetik.
  • Diperlukan dalam pembentukkan protein asid amino.
  • Diperlukan utk memproses dan perbaikan sel sel darah merah.
  • Mencegah anemia.

Keistimewaan Omega Guard Shaklee:
  • Mencerdaskan otak kanak kanak dan dewasa.
  • Pencegahan stroke.
  • Melancarkan peredaran darah. 
  • Sumber terbaik gizi janin pada ibu hamil.
  • Nutrisi kehamilan dan pasca hamil.
  • Memelihara kecerahan  penglihatan mata.
  • Menurunkan kadar kolesterol dalam badan.
  • Nutrisi baik untuk meningkat daya ingatan.
  • Penjagaan diri dari radikal bebas yg memicu tumor.
  • Bertindak sebagai anti hipertensi serta pembekuan darah.
  • Pemeliharaan pembuluh darah serta kesihatan jantung.
Dapatkan keterangan lanjut berkaitan dengan supplement Shaklee bersama sy....Kepuasan Anda Adalah Kautamaan Kami....  

Sabtu, 15 November 2014

VIVIX SEMARAKKAN KEMBALI CINTA DALAM RUMAHTANGGA!!!

 
Add caption

Mungkin ada yg bertanya apakah maksud disebalik gambar diatas kan....

Disini sy ingin berkongsi pengalaman sy dan suami berkaitan dengan supplement. Pada mulanya suami seorang yg susah utk mencuba apa apa produk pun...tapi setelah di pujuk dan sebelum ni dia melihat sy dan anak2 ada perubahan maka dia mencuba....

Dia seorang perokok tegar dan berumur...tau la kan if makin berumur hormon pun berubah dan seringkali agak cepat marah. Pada mulanya sy hanya fokus utk dia berhenti rokok. Apabila difikir balik if bg banyak2 memang dia takkan telan so jalan shortcutnya sy bagi dia mencuba vivix. 

Kini hampir 3 minggu dia mengamalkannya...alhamdulilah TERSANGATLAH ada perubahan yg tak disangkakan. Sikapnya pun agak berubah dan jarang sgt marah marah...katanya setiap pagi ia membuang air besar dan badan tak rasa cepat penat. Biasanya tengahari mesti tidur, setelah mengamalkannya badan tak rasa macam dulu lagi.

Alhamdulilah sangat!!!  walaupun dr segi merokok belum berhenti sepenuhnya tapi sangat berkurangan serta selera makan pu dah ada perubahan.

Yang pastinya apabila 100% diluaran dan disebaliknya ada perubahan semua kaum wanita pun nak kan???? Sehingga satu tahap sy pulak yg  mengalah....umur dah nak masuk 60 tahun pun masih mantain macam 30 an...Pada pendapat secara personel banyak rumahtangga diluar sana suram disebabkan banyak faktor. Salah satu faktor adalah masalah apabila ketika bersama. Mungkin ada yg malu utk menyatakan perkara sedemikian...tetapi kalau dibiarkan semakin hari semakin hambar dan lama2 menjadi semakin pudar kasih sayang antara suami isteri.

Faktor2 inilah yg perlu kita tangani, ada jgak yg takut suaminya kawin lain setelah mencuba betul tak??....Pada sy tak yg penting kita sebagai kaum wanita turut menjaga kesihatan diri luaran dan dalaman. Apabila dia melihat perubahan pada diri kita, dia turut merasakan kelainan di dalam perhubungan. Antara manfaat Vivix :
  • memberi perlindungan Antioksidan
  • Menyokong sistem Imun
  • Menyokong kesihatan jantung
  • Menyokong fungsi kardiovaskular
  • Kesihatan keseluruhan
  • Menyokong kesihatan sendi
  • menyokong kesihatan otak
Sekarang terbukti Vivik mampu mengubah segala sikap dan segala permasalahan utk kaum lelaki atau pun wanita. sebelum terlambat jom kita mencegah daripada mengubati.....

Dapatkan keterangan lanjut dan khidmat kaunseling secara percuma bersama saya berkaitan dengan Vivix ataupun berkaitan dengan supplement yg lain.

Kepuasan Anda Adalah Keutamaan Kami.... 


Selasa, 11 November 2014

ESP MEMBAWA PERUBAHAN BESAR PADA DIRI SAYA!!!!

Salam utk saudara dan saudari....terima kasih kerana sudi singgah sebentar di blog saya yg tak seberapa ni...

Sejak sy mula update testimonial sy sendiri di fb, byk feedback yg sy dapat dr situ, ada yg bertanyakan tipsnya, ada yg bertanyakan macam mana...pelbagai soalan yg sy terima....ternyata diluar sana  masih  terlalu ramai yg masih keliru apakah cara yg terbaik untuk mendapatkan berat badan idaman.

Disini sy ingin berkongsi dengan anda dimana suatu ketika dulu berat badan sy pernah mencecah sehingga 84 kg...dimana saat itu sy tak ada langsung keyakinan diri utk bergaya apa lagi utk berselfie.Walaupun suami tak ada menegur akan berat badan sy ketika itu tetapi perasaan sy masa tu bingung apakah cara yg terbaik memandangkan pada masa itu sy mengalami gastrik atau dugal yg teruk..sampai satu tahap sy boleh pengsan apabila sakit itu dtg.

  Alhamdulilah pada hujung tahun 2010 sy balik bercuti ke Kuala Lumpur berjumpa dgn adik saya Zuera Burn memperkenalkan salah satu produk Shaklee iaitu ESP. Secara tak langsung sy terus mencuba dan sampai sekarang sy masih mengamalkannya.Alhamdulilah dugal sy baik sampai masa ini...dan kini sy lebih yakin utk mengamalkannya bersama keluarga sy.

Kalau dulu sy turut mengalami masalah segugut yg teruk sehingga demam, jerawat besar di belakang badan serta masalah bau badan serta masalah keguguran rambut. Kini setelah hampir 3 tahun mengamalkannya semua masalah yg sy alami langsung hilang .

Pada bulan pertama sy mengamalkannya pelbagai tindakbalas yg sy lalui. Sampai satu tahap terasa nak berhenti mengamalkannya. Namun semangat yg diberikan oleh adik sy membuatkan sy lebih bersemangat lagi utk meneruskannya.

Masuk bulan ketiga barulah nampak akan perubahannya....sehingga kini kulit sy tak ada masalah lagi, badan tak cepat penat walaupun seharian menguruskan rumahtangga dan perniagaan.Sehari demi sehari sy dapat rasa akan perbezaannya. Utk sihat dan cantik kita mesti sabar dalam mengamalkan apa apa suplement atau ubat ubatan kerana badan kita memerlukan masa utk berubah....

Kini kulit sy terasa sangat halus dan takde lagi masalah kulit seperti dulu.Saya lebih berkeyakinan utk berdepan dengan kawan-kawan. memanglah nak cantik perlu berbelanja sikit tapi disamping menjaga kecantikkan secara tak langsung kita menjaga kesihatan kita dan keluarga.

Selain ESP sy turut mengamalkan set kecantikkan dan masih mengamalkan set slimming juga. Untuk mereka yg diluar sana masih memikirkan akan budget utk permasalahan anda...jgn risau anda mampu memulakannnya dengan mengikut budget anda. 

Tak rugi kita menjaga kesihatan di peringkat yg lebih awal kerana mencegah lebih baik dari mengubatinya....Walaupun hasilnya mungkin agak  lambat ataupun cepat yg penting ia selamat utk diamalkan. 



Hari ni sy nak update size seluar yg sy pakai last week....now dah terasa longgar size 32...apanila sy buat ukuran tadi petang dah 31 inci....bermakna sy terpaksala tukar seluar heheheh...alhamdulilah...sy akan teruskan misi ini seperti biasa sehingga ke berat badan ideal insyallah....jom kita teruskan....

 
Untuk keterangan lanjut sila pm sy atau wassap atau telegram ke 673-8969424.....







Ahad, 9 November 2014

COPY DARIPADA PAKAR GROUP BERKAITAN DENGAN ISU ISRAEL DAN BOIKOT

Isu Israel dan Boikot

Isu Israel dan Boikot :
-----------------------------

*** Pendirian saya sama seperti Master Norita. Tolong jangan cepat melatah dengan fitnah dan khabar angin. Kalau benar Shaklee menyumbang kepada Zionist, saya sendiri akan berhenti dari Shaklee biarpun income besar. Tapi selagi tiada bukti dan ia hanya cakap kosong dan fitnah dari orang tertentu yang ada kepentingan peribadi, saya akan terus berkongsi kebaikan produk dan peluang Shaklee ***

Bismilahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan sala sejahtera buat semua warga Shaklee Euphoria. Semoga hari ini lebih baik dari semalam dan akan datang lebih baik dari hari ini.

Memandangkan ada ramai orang yang bertanya tentang pendapat dan pendirian saya mengenai isu Roger Barnett sebagai salah seorang BOD untuk persatuan kebajikan yang dikatakan menyumbang kepada Israel maka dengan ini ada yang memberi pendapat bahawa produk ini perlu diboikot. Maka saya dengan ini menyatakan beberapa perkara yang kalian sendiri boleh pertimbangkan serta dalam pada masa yang sama lakukan solat istikharah untuk lebih yakin dengan pendirian kalian sendiri.

1. Shaklee adalah syarikat yang tidak menyumbang kepada Israel.
Ini adalah terang dan jelas kerana ia tidak disenaraikan dalam mana2 senarai syarikat yang menyumbang kepada Israel. Shaklee sendiri mengeluarkan statement untuk menjelaskan kedudukan syarikat.

2. Melihat dari sudut persendirian atau hak perseorangan.
Kita semua mempunyai hak untuk menyalurkan duit kepada agama kita. Bagi yang Islam, saya yakin zakat sedekah dan infaq diterapkan kepada semua ahli agar mendapat keberkatan dari rezeki Shaklee yang kita usahakan. Begitu juga dengan yang bukan Islam, wang kalian pastinya kalian salurkan kepada gereja dan badan2 pertubuhan yang lain. Maka Roger Barnett juga berhak menyalurkan kewangan beliau pada agama beliau. Shaklee bukan satu2nya bisnes beliau tetapi beliau mempunyai banyak bisnes yang lain juga. Sebagai seorang yang terlibat dengan bidang korporat mereka akan menyertai mana2 badan amal demi mengurangkan cukai yang perlu dibayar kepada kerajaan. Saya yakin bagi yang mendaftar Shaklee menggunakan nama syarikat akan membuat perkara yang sama.

3. Kamu dengan agamamu , aku dengan agamaku.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Katakanlah: “Wahai orang-orang kafir, Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah.

Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.

Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.

Untukmulah agamamu, dan untukkulah, agamaku”.

( Surah Al Kafirun )

Surah ini jelas menerangkan prinsip kita.

4. Pastikan ada ilmu untuk berhujah dan berlaku adil.
Andai ada yang mempunyai niat untuk memboikot, terlebih dahulu boikot la dengan ilmu. Roger Barnett bukanlah tersenarai dalam 10 lelaki terkaya di dunia dan Shaklee bukanlah syarikat terbesar dunia. Hanya kerana dia dilahirkan Yahudi dan membuat amal dalam agamanya, kita menepis kebaikan produk yang selama ini kita ambil? Maka di sini saya mahu bertanya siapakan pemilik Facebook dan Whatsapp? Tidakkah dari bangsa orang yang sama? Adakah pasti dia tidak menyumbang untuk membuat amal pada agama beliau? Mengapa anda tidak usaha boikot fb dan whatsapp andai anda berniat nak boikot Shaklee?

Pernah dengan kisah Saidina Uthman bin Affan yang berurusniaga dengan Yahudi dan membeli sebuah perigi seterusnya mewakafkan kepada seluruh umat Islam di zamannya.
Ini kerana Sesungguhnya Hikmah itu adalah barang tercicir orang Mukmin. Barangsiapa yang meemuinya maka dia berhak ke atasnya.

5. Adakah anda menggunakan duit Shaklee untuk agama Islam? [ Bagi SID ISLAM khususnya]

Dalam buku MMR sendiri ada menulis sebuah kisah di zaman sahabat yang mana kebunnya sentiasa subur kerana beliau menginfakkan 1/3 pendapatannya kepada jalan ALLAH. Maka pada saya mereka yang mengamalkannya dengan pendapatan perniagaan hasil Shaklee ini pasti tahu bahawa Roger juga boleh melakukannya untuk agamanya sebagai hak individu.
Saya selalu tekankan dan sarankan agar setiap kita membayar zakat, infaq dan sedekah besar melalui duit Shaklee ini agar ia dapat membantu membangunkan ummah. Melalui bonus yang besar anda boleh menyumbang BESAR kepada Palestin dan Gaza.
Andai selama ini anda hanya membayar 2.5% zakat dan menggunakan nama syarikat untuk mengelak cukai .... pastinya anda melihat tindakan Roger Barnett itu sesuatu yang menjanggalkan untuk agama kerana anda sendiri tidak menggunakan 1/3 hasil untuk agama Islam.

6. Ia adalah strategi Pesaing
Saya melihat dari sudut persaingan, ia adalah salah satu usaha untuk menjatuhkan Shaklee. Ini kerana Shaklee bukanlah satu2nya bisnes Roger Barnett....mengapa Shaklee itu yang diperbesarkan mengapa tidak nama2 syarikat Roger Barnett yang lain? Tidak lain dan tidak bukan hanya untuk mewujudkan perasaan was-was kepada mereka yang goyah dan membuat orang terpedaya di sebalik nama syarikat Shaklee.

7. Lakukan solat istikharah.
Andai anda benar-benar mahu boikot semua produk US atau Yahudi atau apa juga yang pada pandangan anda benar, saya tiada hak untuk bersuara kecuali menyarankan lakukan solat istikharah. Saya juga berharap anda boikot secara menyeluruh. Bukan produk Shaklee sahaja.

Dalam sirah menjelaskan bahawa Rasullah saw sendiri berurusniaga dengan kaum Yahudi dan syarikat Shaklee tidak menyumbang kepada Israel .

Maka dengan ini anda tahu kedudukan kami serta prinsip peribadi kami.

SEPERTIMANA ADA YANG MENYATAKAN MEREKA TIDAK MAHU MENUTUP AKAUN FACEBBOK [ BOIKOT FB] KERANA MENGGUNAKAN FACEBOOK SEBAGAI SENJATA UNTUK MENENTANG, MAKA KAMI MENJADIKAN PENDAPATAN SHAKLEE KAMI UNTUK MENYUMBANG KEPADA AGAMA KAMI.

Sekian,
NORITA MOHD IDRIS
EUPHORIA FOUNDER

Healing Crisis Makan Supplement

Anda rasa semakin teruk setelah mengambil produk Shaklee kami? Itu petanda lazim Healing Crisis atau Krisis Penyembuhan. Kenali kenapa, mengapa dan bagaimana Healing Crisis berlaku.


Q: Apakah yang dimaksudkan dengan krisis penyembuhan? 

A:Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau sintom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.



Q:Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan? 

A:Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan. Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.



Q:Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik? 

A:Ya. Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang sintom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.



Q:Adakah setiap orang akan mengalami petanda dan sintom yang sama semasa krisis penyembuhan? 

A:Setiap orang adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin di dalam badan, lebih teruk lagi krisis penyembuhannya.



Q:Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?

A:Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut. ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.



Q:Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan, Mengapa?

A: Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:

  1. Tidak mengamalkannya setiap hari
  2. Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
  3. Takut kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
  4. Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
  5. Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
  6. Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
  7. Mengalami masalah emosi



Tanda-tanda & Penyebab Krisis Pemulihan (Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom)

* Sakit kepala yang melampau Tekanan darah tinggi ~ petanda menyahtoksin

* Demam ~petanda tidak cukup rehat

* Meningkatkan metabolism ~ petanda merangsang fungsi imunisasi badan

* Cirit-birit ~ petanda peningkatan pergerakan usus

* Najis berbau, air kencing berbau ~ Petanda bagi menyahtoksin, menghimpunkan bahan buangan dan sisa-sisa dalam usus besar

* Kembung perut ~ Petanda sistem penghadaman yang lemah

* Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir ~ Petanda fungsi hati yang lemah, usus besar yang tidak sihat dan sistem pembersihan

* Penghasilan lendir seperti selsema, kahak ~ Petanda fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak juga adalah petanda bagi menyahtoksin

* Pendarahan Hidung ~ mungkin petanda bagi kekurangan darah

* Rasa sakit pada otot dan sendi ~ Petanda badan berasid, toksin terkumpul dibahagian yang sakit

* Peningkatan rasa sakit di sebahagian badan ~ Mempercepatkan krisis penyembuhan
badan yang bermasalah

* Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif ~ Petanda sistem saraf yang lemah

* Kitaran haid yang tidak menentu, penyakit buasir, perubahan waktu kitaran haid, kegatalan pada alat sulit, penghasilan lendiran yang banyak ~ Petanda hormon yang tidak seimbang 

* Lapar @ pening ~ Petanda tekanan darah rendah, anaemia @ kurang air kosong

* Loya, sembelit, tersedu ~ Petanda sistem hadaman yang lemah, masalah hati

* Edema (membengkak) ~ Petanda masalah buah pinggang

Rujukan: Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity