Rabu, 19 November 2014

VIVIX DAN ALFAFA MENYERU SUAMIKU PULANG KEMBALI!!!!

Tajuk pun dah gempak kan belum tau cerita lagi ni...heheh memang mengejutkan tapi ini adalah cerita yg bukan dibuat buat  ye, ini ada pengalaman saya sendiri hari ni.

Seorang wanita yg sudah berumur 50 an  pernah datang kerumah saya pada 2 bulan yg lepas utk mengurut badan. Macam biasalah saya menyelesaikan tanggungjawab saya seperti biasa. Sambil mengurut secara tak langsung dia menceritakan tentang masalah yg dialaminya sekian lama iaitu keputihan yg teramat teruk. Kesan daripada masalah ini ia turut mengakibatkan rumahtangganya  dingin dan secara tak langsung dia hilang keyakinan pada diri sendiri.

Saya tersentap sekejap apabila dia memegang menggenggam kuat dan berkata " Puan, minta tolong sgt2 bagaimanakah cara yg boleh dilakukan utk masalah ini, saya dan suami dah tak sehaluan lagi, sambik teresak2 menangis dia taknak saya lagi dan dia dah ada orang lain". 

Sebagai seorang pengamal perubatan alternatif suatu ketika dulu sampai kesaat ini, sudah menjadi satu etika saya  utk membantu mereka yg memerlukan serta semua masalah pesakit memang sudah menjadi hak peribadi setiap pesakit dan wajib dirahsiakan daripada sesiapapun termasuk suami saya sendiri.

Saya tergamam adakah seorang lelaki sanggup meninggalkan isteri hanya kerana masalah yg dialami oleh isteri tersebut. Mungkin anda  ada pelbagai andaian sendiri kan??? ialah tu hak masing masing yg tak dapat kita paksa utk menerima kenyataan ini....

Oklah kembali kepada masalah wanita tersebut, seorang yg kuat semangat serta sabar dalam segala ujian. Apa yg org cakapkan dia tak percaya malah dia pekakkan telinga tentang suaminya.

Siapa tak sayang suami kan??? Apapun kita sanggup lakukan utk suami yg tersayang...katanya lagi " apapun sanggup kakak lakukan yg penting suamiku balik semula denganku".

Bler sekejap....

Kalau takde pengalaman langsung pasal ilmu perubatan ni memang dah panik kut saya. Syukur Alhamdulilah....setelah mendalami ilmu perubatan ni kita dapat bantu pada golongan yg memerlukan.

Akhirnya saya perkenalkan kepadanya Alfafa dan Vivix Shaklee memandangkan pada masa itu dia dah betul betul nekad utk selesaikan masalah dalamannya. Lagipun saya tak paksa dia beli pun just bagi info yg terbaik  utk masalahnya tu pada masa itu.

Lama dia menyepi...hampir 90% saya fikir dia tak makan kut supplement tu............

Semalam hampir mata terlelap dah ada sms masuk dr talian yg berbeza dr dulu memaklumkan dia nak dtg tapi takde plak dia bgtau namanya....sy pun bg respon kat dia dtg je la ngam saya tanpa bertanya siapakah dia.

Ptg ni sy tengok sepasang suami isteri dtg, ,mula mula tak caya jgak balik2 mata sy tengok telatah dia dan suami dr turun kereta sampai masuk keruang tamu rumah saya.

Dan sy hairan siapakah gerangan lelaki bersama wanita yg pernah suatu ketika dulu mengenggam tangan saya. Lantas saya tanya kenapa kak? Nak urut ke??? Lantas dia tersenyum dan dtg hampir dengan saya memeluk saya sambil mengucapkan terima kasih hanya Allah saja yg membalasnya...sy tergamam dan hairan dan minda saya beru terklik yg lelaki yg berada didepan mata saya ni adalah suaminya.

Tersipu malu suaminya melihat saya lalu beredar keluar seolah olah memberikan peluang kepada saya utk bercerita panjang bersama isterinya ni. 

Tanpa segan silu wanita ini menceritakan kepada sy apa yg dah berlaku hehhe...tergelak besar saya...katanya " hi makan Alfafa dan Vivix  tu betul2 macam malam pertama la Nieza".....memang power la utk kita perempuan ni wajib makan....sekarang ni takde dah dia keluar macam dulu asyik terperap je kat rumah...kulit pun sedap je, badan tak cepat penat, masalah kolesterol pun  dah menurun.

Alhamdulilah sangat dia mampu menyelesaikan masalahnya dengan hanya menjaga kesihatan dari dalam sahaja. Tak perlulah nak berbelanja beribu- ribu dengan bomoh segala pasalnya kebanyakkan masalah rumahtangga biasanya lahir dari masalah dalaman kesihatan kita.Sebagai wanita kita mesti ambil langkah awal utk menjaga kesihatan diri supaya tak timbul sebarang masalah lain.

Habis kami bersembang....terus dia order lagi utk set kedua...alhamdulilah...niat saya ikhlas nak bantu tapi yg memainkan peranan adalah dia sendiri. Pengalaman hari ni betul2 membuatkan saya rasa bersyukur sangat kerana dapat membantu mereka dalam 2 masalah serentak iaitu masalah kesihatannya dan masalah rumahtangganya.

Mungkin pengalaman ini tak besar pada anda, tapi saya sendiri dapat merasakan hati wanita tersebut seperti mati hidup kembali....sebab suami adalah segala galanya dan kasih seorang isteri kepada suami adalah kasih suci yg tak ternilai harganya....

Saya hanya berkongsi akan apa yg saya alami sendiri di depan mata saya....dan sy doakan kalian akan terus kecapi kebahagiaan sehingga ke akhir hayat. Bukan senang nak kekalkan kebahagiaan di dalam rumahtangga, ia banyak memerlukan kesabaran dan pengorbanan....akhir kata...semoga kita semua dapat menjadikan ia satu pengalaman di dalam mencari misi membantu mereka yg memerlukan...Kepauasan Anda Adalah Keutamaan Kami....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan