Rabu, 15 Oktober 2014

KESAN KEKURANGAN KOLAGEN

 

Kesan Kekurangan Kolagen

Tanda-tanda kekurangan kolagen :


  • Kulit - Kekeringan, kedutan, mengelupas, mudah lebam, luka lambat sembuh , tompok pigmentasi coklat, urat timbul,garisan ketawa,Garis halus pada leher, liang roma besar, jeragat
  • Kuku - kerapuhan, bintik putih, senang pecah
  • Mata - Kekeringan, lingkaran gelap di bawah mata, kecil ketulan kuning lemak pada bahagian putih mata, penglihatan malam merosot, saluran darah merah sekitar sudut mata.
  • Gusi - Gusi tidak sihat,Pendarahan, akar gigi kemelesetan meninggalkan terdedah, jangkitan dan penyakit periodontal, yang menyebabkan nafas berbau
  • Rambut - kekeringan, kulit berminyak, hujung rambut pecah atau bercabang, , tompok nipis, dermatitis kulit kepala, keguguran rambut, kelemumur.
  • Mulut - ulser yang lambat untuk sembuh.
  • Lidah - lidah menjadi nipis dan licin.
  • Mata - eye bag, penglihatan kabur
  • Badan - payudara dan punggung jatuh atau melentur ,Kelihatan tua dari umur,organ dalaman tidak berfungsi sepenuhnya, kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi
Oleh itu, tanda-tanda penuaan boleh dikurangkan dan dilambatkan dengan pengambilan secara konsisiten Shaklee Collagen Powder..

Terbukti berkesan untuk:
  • Meningkatkan kelembapan kulit sehingga 90%
  • Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
  • Peningkatan dalam penampilan keseluruhan sehingga 71%
  • Meningkatkan kelembutan dan kelicinan sehingga 69%
  • Meningkatkan pemakaian kekal mekap sehingga 60%
  • Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sehingga 55%
  • Meningkatkan ketebalan rambut sehingga 54%
  • Meningkatkan keserian, tona & warna kulit sehingga 50%
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18%

TESTIMONI DARI SAHABAT SEKOLAH - SET LEPAS BERSALIN

Sebulan sebelum melahirkan sahabatku ni bertanyakan tentang set berpantang. so sy ceritakan keistimewaan yg ada pada set ini.


Setelah 2 bulan consume sy terima pm darinya nak order lagi..mmm...so sempat saya bertanyakan khabar dan keadaan dia dan anaknya.Alhamdulilah dia terasa perubahan yg dialaminya kini...apapun sy bangga dengan semangatnya utk kembali langsing seperti dulu....Dan kini dia nak buat order utk set menyusu dan slimming plak....nak tau caranya jom dapatkan detailnye bersama sy...


Apapun setiap persoalan yg anda kurang pasti berkenaan dengan produk Shaklee sila buat rujukan balik kepada seller tersebut. Kepuasan Anda Alah Keutamaan Kami...sebarang pertanyaan anda bolehla menghubungi Rumah Vitaminku -673-8969424....



SHAKLEE LABUR 1 JUTA BANTU 2,000 KELUARGA JAGA KESIHATAN

Wow!!! bangganya dengan apa yg telah pihak Shaklee lakukan. Bagi menyedarkan kepada orang ramai betapa pentingnya kesihatan kepada kanak kanak pada masa ini. Mungkin ada sesetengah pihak hanya memandang ringan akan kesihatan kanak kanak, tapi pada Shaklee kesihatan kanak kanak adalah amat penting buat visi kami. Melihat kepada faktor pemakanan pada masa ini terlalu banyak yg perlu dititikberatkan. Pelbagai masalah kesihatan kanak kanak timbul pada masa ini tanpa kita sedari, oleh itu insyallah dengan istiqamah yg kita ada lebih baik mencegah dari mengubatinya. Tak cuba tak tau...dan ianya di jamin selamat utk diamalkan...kepuasan anda adalah keutamaan kami....





Selasa, 14 Oktober 2014

DAH 2 KE 3 BULAN MENGAMALKAN SUPPLEMENT SHAKLEE TAPI TAK ADA KESAN LANGSUNG KENAPA TU????

  • DAH 2 -3 BULAN MAKAN TAKDE PERUBAHAN LANGSUNG
  • BERAT BADAN MAKIN BERTAMBAH...
  • JERAWAT MAKIN BANYAK PARUT PUN MASIH ADA...
  • BADAN MAKIN SAKIT SETELAH MAKAN SHAKLEE...
  • RAMBUT MAKIN KUAT GUGUR...
  • TAK NAK JADI PUN...MALAS LA NAK MAKAN LAGI....
  • TUNGGU!!! PASTIKAN ANDA BUAT RUJUKAN DULU SEBELUM BERTINDAK...APA YG ANDA BELANJAKAN SEMUANYA MENGGUNAKAN BUDGET/ DUIT....SAYANG KALAU DI SIMPAN SAJA....JOM KITA BUAT RUJUKAN BERSAMA SAYA....


Mesti ada silap di mana-mana ini yang menyebabkan kita tidak mendapat kesan selepas mengambil Suplemen Shaklee. Jom kita lihat apa PANTANG LARANG dan TIPS PENGAMBILAN SUPLEMEN yang disarankan oleh Pakar Nutrisi Shaklee. 
1. Protein (ESP, Meal Shakes dan Cinch Shake Mix)
Jika anda mengambil produk berasaskan protein seperti ESP ke, Meal Shakes ke, Cinch Shake Mix ke, seelok-eloknya ambillah pada waktu pagi ketika perut masih kosong. Ini kerana pada waktu pagi kadar metabolisme berada pada tahap yang tinggi. 

2. Ostematrix
Ostematrix adalah sumber Kalsium yang baik. Sebaiknya Kalsium diambil pada waktu malam. Ini kerana kadar penyerapan Kalsium adalah selepas 12 jam. InsyaAllah, jika kita menelan Ostematrix sebelum tidur, bangun pagi pada keesokkan harinya, CERGAS tubuh badan dan pastinya LAWAS! 

3. Vita Lea 
JANGAN ambil bersama minuman bersusu. Tak kiralah susu segar ke, milo susu ke, teh susu ke, asalkan minuman bersusu. Ini kerana boleh menganggu penyerapan zat besi (iron). Elakkan juga mengambil bersama Ostematrix dan Vita E. 
* Jika dimakan bersama Vit C, proses penyerapan berlaku dengan lebih baik. 

4. Vitamin Larut Lemak (A, D, E dan K)
Suplemen Shaklee yang mempunyai vitamin larut minyak A, D, E dan K ini ialah  Carotomax, Vita E dan GLA Complex. Suplemen ini memerlukan lemak untuk proses penyerapan. Jadi, kita disarankan makan dahulu sebelum mengambil suplemen tersebut.

5. Sustained Vit c
 Jika anda rasa seperti nak demam ke, nak selsema ke atau awal awal demam ke, ambil Sustained Vit C dengan MEGA DOSE (2 biji selepas setiap meal). SR Vit C itu akan dilepaskan secara berperingkat setiap jam. Dengan cara ini dapat memastikan badan kita terdapat belakan vitamin c yg mencukupi utk melawan infeksi.

Kemudian, anda hendaklah memenuhi syarat di bawah ini pula. 

PASTIKAN anda...



# Minum air kosong secukupnya
Jika mengamalkan suplemen, anda disarankan minum air kosong antara 2-3 liter sehari. Ini bagi memudahkan toksin-toksin dalam badan dikeluarkan. Selepas badan bebas toksin, baarulah penyerapan nutrien berlaku secara optimum.

# Tidak mengambil suplemen dalam kadar yang banyak sekaligus dalam 1 masa
Jika kita mengambil suplemen dalam kadar yang banyak sekaligus, ini boleh mengakibatkan kepekatan darah kita meningkat. Lebih-lebih lagi selepas mengambilnya, kita kurang minum air, ini boleh mendatangkan kemudaratan kepada kita. Jadi, agih-agihkan suplemen ini mengikut jadual yang sesuai. Anda boleh hubungi SID pilihan untuk mendapatkan jadual pengambilan yang betul dan ok!

# Jarakkan waktu pengambilan suplemen dengan ubat hospital atau jamu
Sebaik-baiknya jarakkan waktu selama 2 jam selepas pengambilan ubat hospital atau jamu ini. Jika kita mengambilnya dalam masa terdekat, ini boleh mengakibatkan darah kita "pening" untuk menyerap dengan lebih baik cekap! Jadi, penyelesaiannya jarakkan pengambilannya ya.

# Elakkan air berkafein
Pengambilan air berkafein secara berlebihan boleh mengakibatkan kadar penyerapan nutrien daripada suplemen menjadi kurang efisien. Jika teringin juga minum air berkafein, jarakkan selama 1/2 jam selepas atau sebelum pengambilan suplemen.


Try anda semua semak semula, apa kesilapan yang telah anda lakukan semasa mengambil suplemen Shaklee ini. Kesilapan kecil itu mungkin boleh mengakibatkan tiada kesan positif pada badan kita. Jadi pastikan anda mengambil suplemen Shaklee berserta dengan panduan pengambilan daripada SID pilihan anda! Ambillah suplemen dengan bijak.

SEKIRANYA ANDA PERLUKAN KHIDMAT BIMBINGAN UTK SHAKLEE SY BERSEDIA UTK ANDA.....HUBUNGI SAYA...NIEZA ALI ( RUMAH VITAMINKU) - 673-8969424....


Isnin, 13 Oktober 2014

CRAZY PROMO THIS MONTH: ESP BUY 6 FREE 1

Alhamdulilah bulan ini byk mommies tersenyum lebar salnya bulan ni ada promo ESP...so kita bole buat stok utk si kecil kita....manakala utk mereka yg gemar dengan ESP Shaklee apa lagi nak tunggu jom dapatkannya dengan harga yg istimewa utk bulan ni.
Mungkin banyak yg tak tahu apakah keistimewaan yg ada pada ESP kan...






Ahad, 12 Oktober 2014

Shaklee Nutriwhite Skin Care

Kecantikkan sempurna diperolehi daripada alam semulajadi, disempurnakan dengan sains teknologi masa kini....

Perbezaan Nutriwhite:
-Dibangunkan oleh saintis dan pakar pakar penjagaan kulit di Jepun dan Amerika Syarikat
-3 tahun pembangunan produk
-Pemilihan bahan aktif dan mentah. Diperolehi di 16 buah negara
-Ujian yg menyeluruh
-Unik, pengwujudan ekskelusif pelbagai dimensi pendekatan utk pemulihan.
-Ramuan gabungan yg optimum
-Selamat dan berkesan
Vitamin C derivatif (ascorbl / glucoside) ramuan selamat dan terbukti yg digunakan dalam formula kami utk mendapatkan manfaat yg maksimum tanpa risiko kesan sekunder
-Patern -Penting whiten-16 adalah campuran drpd 16 nutrient botani yg kuat yg membantu megurangkan penampilan melanin yg sedia ada utk mewujudkan lebih putih,kulit lebih cerah dan bercahaya.

Sabtu, 11 Oktober 2014

TESTIMONIAL VIVIX TERBARU!!!

Penemuan terbaru Vivik Shaklee...

Dan beberapa testimonial Vivix Shaklee yg lain...